30 de desembre 2011

ACTIVITAT 4

Què li proposes a Lucia per fer front a esta situació?

Lucia primer de tot, ha d’ explicar a la família tantes vegades com calgui, que una norma de l’ aula, és no dur un joguet de casa. I si la resta de companys de Lorena la respeten, Lorena ha de fer-ho igual. Com ja s’ ha donat el cas de deixar- li estar amb el joguet  i Lorena no ha fet cas a Lucia durant les classes, és per això l’ importància de no dur joguet, ja que no ha atès. A més a incitat a la resta de companys a jugar amb ella i passar de Lucia.
Ha de fer entendre a la família que no es poden dur joguets, i ja després explicar- li a Lorena, també tantes vegades com sigui necessari i amb un to de veu adequat que no pot dur la joguina a l’ aula com la resta de companys.

En quant a l’ aula, Lucia ha de mostrar- se firme i autoritària però de manera correcta i sense passar- se’n, es a dir, explicar a tota l ‘aula el que es pot fer i el que no es pot fer, el que està bé i no, i posar d’ exemple el joguet de Lorena. Explicar a tots els alumnes, el perquè no es pot dur el joguet. I per últim demanar disculpes a Lorena, pel fet de cridar –li  de manera incorrecta, preguntar si tots ho han entès i si ho duran a la pràctica.

Per començar al reunió amb els pares/avia, Lucia ha de tindre en compte alguns aspectes com son:
-         El per què  ha castigat a Lorena, i a partir d’ ací la normativa de l’ aula sobre els joguets. En aquest punt, Lucia hauria d’ explicar tot el que ha vist tal com és, es a dir, que a l’ avia li ha explicat moltes vegades la normativa, que Lorena no fa cas a l’ aula si treu el joguet i ha despistat a un altre alumne, etc. 
-         Després demanar perdó a la família perquè Lucia tampoc ha actuat de manera correcta a l’ hora de renyir- li pel joguet.
-         Concretar alguna possible solució perquè Lorena deixe les rabietes que té, es a dir, buscar entre Lucia i la família possibles alternatives a aqueixos comportaments.
-         Per últim, tal com queden entre tots un acord, deuen de complir- lo i dur- lo a la pràctica i més endavant tornar- se a citar Lucia amb els pares per explicar l’ avanç/ retrocés que s’ ha donat en Lorena. En cas de no funcionar la tècnica escollida, haurien de buscar unes altres opcions entre tots.

* Alguna tècnica/ alternativa a la que poden recórrer tant en l’ aula com en casa podria ser:
- Primer de tot, i sobretot, guardar la calma, es a dir, no renyir- li de males maneres i provar a dir-li tantes vegades com calgui que no està bé dur joguets de casa, que en l’ aula hi ha molts.
- En cas de produir- se a diari les rabietes de Lorena i a fi d’ aconseguir el que es proposi, estaria bé per part de la família i de Lucia, que la deixara, es a dir, no fer- li massa cas, ja que al final agafarà les rabietes com a motiu per aconseguir alguna cosa.
- Així així mitjançant l’ observació directa a Lorena davant aquests casos, tenir en compte la millora o no, si entén el que li volem dir i si ho portarà a terme.


4 comentaris:

  1. Crec que l´has explicat tot molt bé i clar. I m´han agradat les alternatives que has possat :)

    ResponElimina
  2. Todo muy bien! Me gusta que hayas explicado tanto los pasos que debería de tener la reunión como las técnicas para frenar las rabietas! :)

    ResponElimina
  3. M'agrada com o has fet! està molt ben explicat per passos! Bon treball!!

    ResponElimina
  4. Al igual que mis compañeras me gusta mucho como has explicado todo ;)!

    ResponElimina