10 de novembre 2011

Reformulació activitat 3

Activitat 3:

Una companya i tu decidiu posar en marxa un projecte d’ entrenament en habilitats socials dirigit a nens d’ entre 0 i 6 anys.
Abans has de convèncer a l’ equip d’ educadors de l’ escola infantil perquè treballin amb tu.
Analitza les següents webs i pensa quin format d’ explicació presentaries als teus companys, es a dir, què diries i com ho faries.




àComençar amb una breu explicació del que son les habilitats socials i a continuació exposar l’ importància d’ aquestes a l’ aula d’ infantil.
Després, explicar com duríem a terme el projecte amb els infants amb alguns exemples de activitats i jocs per a que els nens i nenes aprenguin les habilitats de forma lúdica. A més a més, a la resta d’ equip d’ educadors, explicar quines serien les habilitats bàsiques i més importants, com separar-les per ensenyar-les als infants i la manera en la que ho faríem.

Per fer aquesta xerrada, ens donarem suport d’ un power point on nombrarem algunes de les habilitats socials que ensenyaríem. També es pot posar la importància d’ aquestes en aquesta edat i  per finalitzar senyalar algunes de les activitats que es durien a terme (però simplement nombrar-les). També es passaria un tríptic per tal de facilitar la comprensió a l ‘hora de la xerrada a més a més de poder “estudiar-lo” amb més deteniment després d ‘aquesta.

A continuació, explicaré el que he nombrat abans ( com si fora ja l ‘explicació a la resta dels educadors).

àBona tarda, la meva companya i jo hem pensat de dur a terme un projecte d’ habilitats socials per als infants, ja que aquestes estan molt presents en l’ infància i són de vital importància en aquesta edat.
Bé per començar,  volem explicar- los perquè és important treballar aquest projecte ja que les habilitats socials eviten moltes conductes errònies a més prevenen moltes psicopatologies com l’ ansietat, la depressió, baixa autoestima, aïllament, agressivitat, i moltes d’ altres igual d’ importants que aquestes.
Per tant, el que pretenem la meva companya i jo, es elaborar unes activitats per promoure i ensenyar habilitats als infants de manera que aprenguin el valor d’ aquestes de manera divertida.
Algunes de les activitats que promourem seran l’ escolta, el respecte, el torn de paraula, aprendre a valorar- nos a nosaltres mateixos i a la resta de persones que ens envolten, emfatitzar,  saber resoldre conflictes, etcètera. 
Els objectius que pretenem desenvolupar seran:
-          Donar les eines necessàries per resoldre conflictes a l’ aula de manera adequada.
-          Ensenyar als infants mecanismes d’ observació i anàlisi de les situacions viscudes.
-          Promoure el desenvolupament de la comunicació: saber escoltar, participar, expressar-se, diàleg, reflexió, etc.
-          Facilitar la millora de les habilitats i capacitats de cadascun dels infants sense menysprear a cap alumne i respectant el ritme d’ evolució d’ aquests.
-          Fomentar una adequada disposició dels infants per tal que siguin capaços de controlar els seus propis impulsos emocionals i que aprenguin a expressar-los i comprendre  les emocions de la resta de companys.
-          Que aprenguin a demanar ajuda, expressar les seves necessitats, donar les gràcies, ...,es a dir educació.
-          Integrar a tots els infants a la participació activa i comunicació.

Per dur a terme aquests objectius proposem una metodologia activa i participativa amb els infants, que els inciti a la reflexió, diàleg i comunicació mitjançant unes activitats. Aquestes activitats tractaran cadascuna de les habilitats nombrades anteriorment i moltes altres igual d’ importants d’ una manera divertida per a que els infants les aprenguin correctament. ( A continuació alguns exemples d’ activitats que es durien a terme en aquest projecte).

à Activitat 1: Resoldre un conflicte.

Títol: L’ estimat lleó.   
Objectiu: Aprendre a resoldre conflictes.
Material:el conte del lleó.
Metodologia: llegir un conte relacionat amb aquesta habilitat i després fer una activitat d’ aquest.
“ Cristina agafa el lleó del racó del joc al entrar a l’ aula perquè no li’ l furti Ester, que sempre li ho lleva tot de les mans per molestar- la. Però quan va a per ell, ja està Ester allí buscant- lo per llevar- li’ l a Cristina. Comencen a discutir pel lleó de joguina, a crits, estirant- lo cada una per una punta i a patades.  Quan l’ educadora ho veu i els pregunta què passa, les dos nenes comencen a renyir per dir-li que ninguna té la culpa.
L’ educadora decideix llevar- los el lleó a les dos i es queden llançant- se la culpa d’ una a l’ altra fins que decideixen anar a jugar cadascuna a un lloc però sense deixar de pensar amb l’ estimat lleó.
Al dia següent passa el mateix i l’ educadora decideix que el tinguin una estona cada una. Finalment, decideixen ajuntar- se i jugar les dos juntes amb el lleó per fer el joc més divertit i poder compartir.
Activitat del conte: Després de llegir el conte als alumnes, l’ educadora pregunta que farien ells si els passa el mateix amb una joguina, es a dir, si comparteixen o no , i si resolen el conflicte com Cristina i Ester al principi del conte o com al final.
Finalment l’ educadora els dirà als nens quina és l ‘actuació correcta.
à Activitat 2: Respectar el torn de paraula.

Títol: Qui va ara?
Objectiu: aprendre a guardar silenci quan calgui i respectar als companys a l’ hora de parlar. Mantenir una comunicació fluida.
Metodologia: Durant l’ assemblea diària, la educadora planteja diversos temes d’ interès per als infants i els fa preguntes fàcils perquè participen tots però quan els dona el torn de paraula.
Per exemple el dia 5 de Novembre el tema de l’ assemblea és l’ hivern.
L’ educadora comença amb les preguntes:
¿ Qui sap quin temps predomina durant l’ hivern?
¿ Ens hem d’ abrigar?
¿ Fa sol o neva durant aquesta estació? ....
En cada pregunta pot ser vulguin contestar més d’ un infant. Així que l’ educadora donarà pas al primer que alci el braç i les altres hauran d’ esperar el seu torn sense parlar. Encara que si demana parlar i està rient o molestant a la resta no li deixarà participar en aqueixa pregunta.
                                                                                                                 
** No he posat més exemples perquè hem queda molt llarga l ‘activitat.

Per acabar, esperem que us haja convençut a més de fer veure l’ importància de les habilitats socials i que aquest projecte és de vital importància.
Deixem un espai de temps per fer preguntes i que ens doneu la vostra opinió sobre aquest.
Si us hem convençut, i el projecte segueix endavant, contant amb el vostre suport, hauríem de fer una reunió per tal de fer horaris i plantejar les diferents activitats. També donar un tríptic i fer una xerrada a les famílies per motivar-los i incentivar-los a que els seus fills participen. Es podria fer una jornada de portes obertes abans de començar amb el projecte i realitzar alguna de les activitats proposades amb pares i xiquets.
Gràcies.






2 comentaris:

  1. És la re formulació de l' activitat 3 però el títol es veu molt menut i no se canviar- lo.

    ResponElimina
  2. Hola Aina, està més completa aquesta 2a entrada que la primera. Has canviat allò que t'han dit les companyes als comentaris però la lectura dels blogs de les companyes no t'han motivat per afegir o canviar alguna cosa?

    ResponElimina