25 de febrer 2012

RE FORMULACIÓ ACTIVITAT 6


Primer de tot, s’ ha de tenir clara la importància de la cooperació, comunicació i col·laboració entre família i centre educatiu, ja que ajuda al desenvolupament de l’ infant i millora les relacions entre escola i família.

Tenint en compte aquesta situació, d’ un barri marginal amb alumnat immigrant, s’ ha de tenir present el fet de que les famílies potser no entenguin als educadors moltes vegades i per tant, l’ educador ha de tenir molta cura i explicar tantes vegades com faci falta el que s’ exposa. A més fomentar la col·laboració de les famílies amb el centre plantejant activitats on aquestes hagin d’ ajudar i cooperar per què sigui possible i animar- les a vindre quan ho desitgen a explicar feines/cultures/etc a la resta de classe.

Abans de tot,  l’ educador prepara l’ exposició:
-         Introducció
-         De què es parlarà
-         Per què
-         Com
-         Tancament

Una vegada preparada l’ exposició l‘ educador ha de citar a les famílies enviant una nota informativa, que s’ haurà de complementar parlant a l’ hora de sortida o entrada dels xiquets al centre, podent dir-ho a cada familiar que porti al seu fill al centre de manera que l’ educador sàpiga segur que totes s’ hagin entera’ t de la reunió.

Bé, la reunió serà de tipus informatiu, per què les famílies li donen importància a l’ assistència, col·laboració i participació amb el centre de les famílies.
També es pretendrà que les famílies aporten idees, com amb les reunions creatives per tal de participar amb la tasca i implicar- se al màxim de manera voluntària.

Per a dur a terme la reunió creativa, l’ educador pot proposar una assemblea, on l’ educador i algun altre membre de centre seran la junta directiva i donaran informació a les famílies, que exerciran el paper de l’ auditori, de manera que rebran informació de manera activa que donarà lloc a debats.

D’ altra banda, es pot utilitzar la taula rodona a fi d’ intercanviar idees lliurement que propicia la participació de totes les famílies.
Una vegada elegit el tipus de reunió es procedeix a dur- la a terme.

Primer de tot, s’ han de definir els objectius de la reunió i concretar els temes dels que tractarà aquesta.
Una vegada convocades totes les famílies, i acordats els objectius, es desenvolupa, estimulant la participació, intervenció i propostes a fi de concluir - la de manera que tant el centre com les famílies estiguin d’ acord.

Els objectius/temes que es pretenen dur a terme amb aquesta reunió són:
-         Informar de la importància de la implicació de les famílies en la Educació Infantil per aconseguir que aquestes col·laborin amb el centre i amb el seus fills, que prenguin consciencia i aporten idees i opinions.  Aquesta participació per part del centre és molt important a l’ hora de decidir i tractar aspectes del xiquet/a ja que tindrà molt ha veure el fet de que la família i escola cooperen per a que el xiquet/a es desarrolle socialment.
-         Incitar o persuadir a les famílies per influir en les accions de les famílies a l ‘hora de participar per ajudar al desenvolupament dels seus fills. Es pot demanar opinió i idees a l’ hora de crear tallers o activitats en l’ escola.
-         Buscar diverses opcions de col·laboració entre les famílies per arribar a un acord en el que ambdues parts estiguin d’ acord. Tractar d’ inculcar uns valors i hàbits a les famílies per a que elles puguin ensenyar- les desprès.
-         Concloure la reunió havent deixat clara la importància de la cooperació familiar per als seus fills i sabent que les famílies ho han entès i ho duran a terme.

  • Alguna activitat per col·laborar família i centre podria ser:

ACT_1 : Cada família pot preparar una activitat que saben fer molt bé i ensenyar –la a la resta de l’ aula. Per exemple: una família estrangera pot preparar un menjar propi de la seva terra i deixar tastar- lo als nens desprès, mentre que veuen el procés d’ elaboració.

ACT_2 : Jornada de portes obertes. Durant dos dies de la setmana l’ escola Infantil pot obrir les portes a les famílies que vulguin estar presents i ajudar als educadors amb els seus fills, podent contar contes, fer teatres, etc. per exemple.
Finalment, una vegada realitzada la reunió i fetes algunes activitats amb les famílies, l’ educador tindrà present si s’ han complit els objectius i en quin grau a més, de observar si els infants estan més contents amb la nova manera de treballar amb la família.

Es pot plantejar una última reunió sobre aquest tema, per saber l’ opinió de les famílies una vegada dut a terme i si podem seguir endavant amb la proposta.

En cas de no millorar la participació i que les famílies no col·laboren s’ intentaria fer una reunió des d’ un altre punt de vista per aconseguir aquesta cooperació entre família i centre educatiu.







1 comentari: